Грижа в дома в община Аврен
Удължава се предоставянето на услугата „Грижа в дома“ с 4 месеца- до 10.01.2025 г.
Кметът на Община Аврен г-н Емануил Манолов подписа допълнително споразумение към договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проект BG05SFPR002-2.001-0080-C01 „Грижа в дома в община Аврен“, който се осъществява чрез процедура за директно предоставяне BG05SFPR002-2.001 „ГРИЖА В ДОМА“ по Програма “Развитие на човешките ресурси” 2021-2027, съфинансирана от Европейския социален фонд плюс. По този начин се удължава предоставянето на услугата „Грижа в дома“ с 4 месеца, считано от 11.09.2024 г. до 10.01.2025 г., и се увеличава общата стойност на проекта: 682 324.46 лева, размерът на европейското съфинансиране е 579 975.79 лева /85%, размерът на националното съфинансиране е 102 348.67 лева/15%.
Информация във връзка с проведена пресконференция
по проект BG05SFPR002-2.001-0080-C01 „Грижа в дома в община Аврен“
На 13.04.2023 год. в заседателна зала „Просвета“ на общинска администрация – Аврен, с. Аврен, от 14:00 до 14:30 часа се проведе пресконференция по проект BG05SFPR002-2.001-0080-C01 „Грижа в дома в община Аврен“, който се осъществява чрез процедура за директно предоставяне BG05SFPR002-2.001 „ГРИЖА В ДОМА“ по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021-2027, съфинансирана от Европейския социален фонд плюс.
На пресконференцията присъстваха специалисти, предоставящи услугата „грижа в дома“, екипът за управление на проекта и гости.
Г-жа Елена Бойчева – ръководител на проекта, запозна присъстващите с развитието на идеята за разработване на проекта и направи кратко резюме на проектните дейности.
Общата цел на проектното предложение е подобряване качеството на живот на лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа от община Аврен, давайки им право на избор, независимост и достойнство, чрез осигуряване на подкрепа в домашна среда.
Общата стойност на проекта е 379 133.61 лева, размерът на европейското съфинансиране е 322 263.57 лева /85%, размерът на националното съфинансиране е 56 870.04 лева/15%, периодът на изпълнение на дейностите е 10.01.2023 – 10.03.2024, периодът на предоставяне на услугата е 10.03.2023 – 10.03.2024.
Екипът за управление на проекта представи етапа на подбор на персонал на Звеното за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги, в резултат на който 19 лица са назначени като домашни санитари.
Михаела Василева – диспечер, Силвия Ганова – експерт „психо-социална подкрепа“ и Мария Ташева – медицинска сестра представиха етапа на оценка на потребностите на кандидат-потребителите от целевите групи по проекта: възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания. Въз основа на оценките е извършен първоначален подбор на 75 потребители, с които са сключени договори за предоставяне на услуги.
В зависимост от индивидуалния план за период от 12 месеца на всеки потребител се предоставят следните услуги:
- Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
- Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата; заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
- Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
Като целева група в проекта са включени и служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги - наетите специалисти в Звеното за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги: диспечер, домашни санитари, експерт „психо-социална подкрепа“, социален работник, медицинска сестра, супервайзор, за които е предвидено осигуряване на супервизия и обучения.
ОБЯВА
ЗА НАБИРАНЕ НА ДОМАШНИ САНИТАРИ ПО ПРОЕКТ
„ГРИЖА В ДОМА В ОБЩИНА АВРЕН“
Във връзка с изпълнение на дейностите по проект „Грижа в дома в община Аврен“, по Договор BG05SFPR002-2.001-0080-C01, който се осъществява чрез процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR002-2.001 „ГРИЖА В ДОМА“ по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021-2027, обявявам прием по документи за подбор на кандидати за заемане на длъжност „домашен санитар“.
Допустими кандидати
- Образование – без изискване за образование;
- Медицински изисквания – физически и психически здрав, без заболявания, определени като противопоказни за заемане на длъжността;
- Познаване на законодателството на Република България и вътрешните разпоредби на община Аврен за реда и условията за предоставяне на социални услуги;
- Други изисквания:
4.1. Стаж – не се изисква, опит в сферата на социалните услуги е предимство;
4.2. Психическа нагласа и желание за работа с лицата от целевата група по проекта
Задължения и отговорности:
- Оказва помощ в домакинството (социално-битови дейности):
а) поддържане на личната хигиена (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене, подмяна на бельо);
б) поддържане на хигиена в помещението, което потребителят обитава;
в) закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост;
г) съдействие при приготвяне на храна, съобразно здравословното състояние на потребителя;
д) оказване на помощ при хранене;
е) съдействие за осъществяване на дребни ремонти и грижа за дома;
ж) оказване на помощ при придвижване в дома;
з) оказване на помощ при прием на медикаменти и при извършване на домашна рехабилитация;
- Подпомагане на медицинската сестра при извършване на дейности, свързани с удовлетворяване на основните жизнени потребности па потребителя:
а) дишане;
б) хранене и прием на течности;
в) придвижване;
г) обличане и събличане;
д) извършване на тоалет;
е) сън и почивка:
ж) избягване на опасности.
- Допълнителни дейности, в които участва при необходимост:
а) мероприятия по дезинсекция и дератизация;
б) превенция на разпространението иа инфекции;
в) овладяване иа аварийни ситуации;
г) придружаване до лечебно или здравно заведение за извършване на медицински прегледи и/или манипулации;
д) подкрепа при комуникация с институции и служби.
Кандидатстване:
- Желаещите да кандидатстват за съответната позиция подават заявление до Кмета на община Аврен - по образец.
- Всеки кандидат прилага към заявлението си и следните документи:
- Декларация за ползване на лични данни - по образец;
- Декларация за спазване поверителността на личните данни и информацията - по образец;
- Автобиография;
- Копие от документ за завършено образование и квалификация (ако е приложимо);
- Копия от документи за следдипломни квалификации, курсове, обучения и тренинги (ако е приложимо);
- Копия от документи за релевантен опит (ако е приложимо);
- Копия от документи за членството в професионални организации (ако е приложимо);
- Медицинско удостоверение (приложимо при трудов договор);
- Свидетелство за съдимост (приложимо при трудов договор, ще бъде проверено служебно, и при необходимост ще бъде изискано от кандидата);
Подборът на кандидатите става въз основа на подадените документи и след провеждане на събеседване с екипа за управление на проекта.
Срок за подаване на документи до 28.02.2023 г.
Документите следва да се подават лично или чрез упълномощено лице всеки работен ден от 8:30 ч. до 16:00 часа на следния адрес: с. Аврен, Община Аврен, Област Варна, ул. „Йордан Ноев” № 50 в запечатан плик с изписано наименованието на проект BG05SFPR002-2.001-0080-C01 „Грижа в дома в община Аврен“ и позицията за която се кандидатства.
ОБЯВА
Във връзка с изпълнение на дейностите по проект „Грижа в дома в община Аврен“, по Договор BG05SFPR002-2.001-0080-C01, който се осъществява чрез процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR002-2.001 „ГРИЖА В ДОМА“ по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021-2027, обявявам прием на документи за подбор на потребители.
Допустими кандидати:
- Възрастни в невъзможност за самообслужване;
- Хора с увреждания.
Желаещите да бъдат включени в услугата подават заявление по настоящ адрес до Кмета на община Аврен - по образец.
Всеки кандидат прилага към заявлението си и следните документи, когато е приложимо::
- Декларация за ползване на лични данни - по образец;
- Декларация за информирано съгласие – по образец;
- Документ за самоличност /за справка/;
- Копие на ЕР на ДЕЛК, ТЕЛК, НЕЛК;
- Копие от амбулаторен картон, други актуални медицински документи;
- Документ, удостоверяващ представителството.
МЕТОДИКА ЗА ПОДБОР на потребители на интегрирана здравно-социална услуга „Грижа в дома“ по проект BG05SFPR002-2.001-0080-C01 „Грижа в дома в община Аврен“
Община Аврен сключи договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проект BG05SFPR002-2.001-0080-C01 „Грижа в дома в община Аврен“, който се осъществява чрез процедура за директно предоставяне BG05SFPR002-2.001 „ГРИЖА В ДОМА“ по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021-2027, съфинансирана от Европейския социален фонд плюс.
Обща стойност на проекта: 379 133. 61 лева
Европейско съфинансиране: 322 263.57 лева - 85%
Национално съфинансиране: 56 870.04 лева - 15%
Период на изпълнение: 10.01.2023 – 10.03.2024
Обща цел:
Обща цел на проектното предложение е подобряване качеството на живот на лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа в община Аврен, давайки им право на избор, независимост и достойнство, чрез осигуряване на подкрепа в домашна среда.
Специфична цел:
Специфичната цел на проектното предложение е обусловена от целите на процедурата и допринася за решаване на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевите групи, включени в проекта:
Разширяване на възможностите за предоставяне на разнообразни почасови социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации, ориентирани към предотвратяването на самотата и изолацията, адаптирани към основните нужди на потребителите, за да бъдат независими и да останат колкото се може по-дълго време в тяхната обичайна среда.
Целеви групи:
Общо 69 лица от следните целеви групи ще бъдат включени в проекта:
- възрастни в невъзможност за самообслужване
- хора с увреждания
Лицата от целевите групи, желаещи да се включат в проекта, подават заявление по образец и придружаващи документи по настоящ адрес до кмета на община Аврен.
След изготвяне на оценка на индивидуалните потребности за всеки кандидат ще бъде извършен първоначален подбор, след което ще бъдат сключени договори за предоставяне на услуги.
В зависимост от индивидуалния план за период от 12 месеца на всеки потребител ще бъдат предоставяни някои от следните услуги/поддейности:
- Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
- Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата; заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Поради териториалната разпръснатост на 17-те населени места в община Аврен, ограничения автобусен междуселищен транспорт, както и с цел осигуряване на по-голяма мобилност при предоставяне на услугите ще бъде осигурен транспорт на персонала на Звеното.
- Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
Като целева група в проекта ще бъдат включени и служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги- наетите специалисти в Звеното за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги: диспечер, домашни санитари, експерт "психо-социална подкрепа", социален работник, медицинска сестра, супервайзор.
Лицата, желаещи да се включат в проекта като специалисти, подават заявление по образец и придружаващи документи до кмета на община Аврен.
За персонала на Звеното е предвидено осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
с. Аврен
10.01.2023 г.
Във връзка с удължаване на дейностите по проект „Грижа в дома в община Аврен“, по Договор BG05SFPR002-2.001-0080-C01, който се осъществява чрез процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR002-2.001 „ГРИЖА В ДОМА“ по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021-2027, обявявам прием по документи за подбор на кандидати за заемане на длъжност „домашен санитар“.
Допустими кандидати
- Образование – без изискване за образование;
- Медицински изисквания – физически и психически здрав, без заболявания, определени като противопоказни за заемане на длъжността;
- Познаване на законодателството на Република България и вътрешните разпоредби на община Аврен за реда и условията за предоставяне на социални услуги;
- Други изисквания:
4.1. Стаж – не се изисква, опит в сферата на социалните услуги е предимство;
4.2. Психическа нагласа и желание за работа с лицата от целевата група по проекта
Задължения и отговорности:
- Оказва помощ в домакинството (социално-битови дейности):
а) поддържане на личната хигиена (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене, подмяна на бельо);
б) поддържане на хигиена в помещението, което потребителят обитава;
в) закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост;
г) съдействие при приготвяне на храна, съобразно здравословното състояние на потребителя;
д) оказване на помощ при хранене;
е) съдействие за осъществяване на дребни ремонти и грижа за дома;
ж) оказване на помощ при придвижване в дома;
з) оказване на помощ при прием на медикаменти и при извършване на домашна рехабилитация;
- Подпомагане на медицинската сестра при извършване на дейности, свързани с удовлетворяване на основните жизнени потребности па потребителя:
а) дишане;
б) хранене и прием на течности;
в) придвижване;
г) обличане и събличане;
д) извършване на тоалет;
е) сън и почивка:
ж) избягване на опасности.
- Допълнителни дейности, в които участва при необходимост:
а) мероприятия по дезинсекция и дератизация;
б) превенция на разпространението иа инфекции;
в) овладяване иа аварийни ситуации;
г) придружаване до лечебно или здравно заведение за извършване на медицински прегледи и/или манипулации;
д) подкрепа при комуникация с институции и служби.
Кандидатстване:
- Желаещите да кандидатстват за съответната позиция подават заявление до Кмета на община Аврен.
- Всеки кандидат прилага към заявлението си и следните документи:
- Декларация за ползване на лични данни - по образец;
- Декларация за спазване поверителността на личните данни и информацията - по образец;
- Автобиография;
- Копие от документ за завършено образование и квалификация (ако е приложимо);
- Копия от документи за следдипломни квалификации, курсове, обучения и тренинги (ако е приложимо);
- Копия от документи за релевантен опит (ако е приложимо);
- Копия от документи за членството в професионални организации (ако е приложимо);
- Медицинско удостоверение (приложимо при трудов договор);
- Свидетелство за съдимост (приложимо при трудов договор, ще бъде проверено служебно, и при необходимост ще бъде изискано от кандидата);
Подборът на кандидатите става въз основа на подадените документи и след провеждане на събеседване с екипа за управление на проекта.
Срок за подаване на документи до 08.03.2024 г.
Документите следва да се подават лично или чрез упълномощено лице на следния адрес: с. Аврен, Община Аврен, Област Варна, ул. „Йордан Ноев” № 50.