ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД -ЕТАП I

Дата на публикуване: 09.03.2023 11:10
                                                                                                                           


BG-RRP-4.023 - ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД -ЕТАП I

          Основната цел на настоящата процедура за предоставяне на средства от МВУ е устойчиво енергийно обновяване на националния сграден фонд от жилищни сгради.

 

Конкретни цели:

  • Подобряване енергийните характеристики на националния сграден фонд от жилищни сгради, чрез прилагане на интегрирани енергоефективни мерки;
  • Достигане на клас на енергопотребление минимум „B“ след прилагане на енергоспестяващи мерки при жилищни сгради;
  • Стимулиране на минимум 30% спестяване на първична енергия за обновените жилищни сгради;
  • Ресурсна ефективност, икономическа целесъобразност, декарбонизация чрез ВЕИ, устойчив строителен процес;
  • Намаляване на енергийната бедност, чрез намаляване на разходите за енергия;
  • Подобряване на условията и качеството за живот на населението в страната чрез технологично обновление и модернизиране на сградния фонд.

 

 


НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ ЗА УЧАСТИЕ ПО ПРОЦЕДУРА BG-RRP-4.023 - ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД -ЕТАП I
ПО НАЦИОНАЛНИЯ ПЛАН ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И УСТОЙЧИВОСТ (НПВУ)

 

Насоките за кандидатстване, документите и приложенията, могат да бъдат изтеглени от тук.  

 

ПЪРВА СТЪПКА- Учредяване и регистрация на Сдружение на собствениците (СС) – съгласно Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС).

  1. Учредяване на СС – включва свикване и провеждане на общо събрание (ОС) на етажната собственост (ЕС) по реда на ЗУЕС, и съответно изготвяне на следните необходими документи:
  • Покана за свикване на ОС за учредяване на СС (Приложение №1)
  •  Протокол от залепване на поканата за учредяване на СС (Приложение №2)
  •  Протокол от ОС за учредяване на СС (Приложение №3)
  • Споразумение за създаване на СС ( Приложение №4)
  •  Справка за собствениците на самостоятелни обекти /ССО/ (Приложение №5)
  • Декларация за нотариално заверен подпис на лицето/ата, представляващо/щи сдружението (Декларация образец)


1.1. Регистрация на СС – включва подаване в деловодството на Община Аврен на заявление по образец, към което са приложени документите по т.1.
• Заявление за регистрация на СС по чл.29 от ЗУЕС (Заявление образец);
1.2. Вписване на СС в регистър БУЛСТАТ – извършва се в Агенция по вписванията – гр. Варна, след регистрация на сдружението и издаване на удостоверение от районната администрация.


  1. За учредени СС – при промяна в обстоятелствата на вече учредено сдружение, която включва избор на нов управител/управителен съвет или преизбиране на стария за нов 2-годишен срок, е необходимо в деловодството на Община Аврен да бъде подадено уведомление по образец (съгласно чл.9 от Наредба №РД-02-20-8/11.05.2012г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост), ведно с документите, удостоверяващи направената промяна. Въз основа на предходното, районната администрация издава на СС ново удостоверение с променените обстоятелства.
    2.1. Уведомление за промяна в обстоятелствата по чл.2, ал.3 от Наредба №РД-02-20-8/11.05.2012г., ведно с посочените в него приложения (Приложение №5 към чл.9 от Наредбата).
    2.2. Удостоверението с променените обстоятелства се представя от представляващия СС в регистър БУЛСТАТ за вписването им в регистъра.

 

ВТОРА СТЪПКА- Степен на проектна готовност – включва извършване от СС на действия за изготвяне на технически и други документи в съответствие с изискванията на утвърдените Насоки за кандидатстване.

  1. Техническа документация, изискуема съгласно Насоките за кандидатстване:
    Изготвяне на ТЕХНИЧЕСКИ ПАСПОРТ НА СГРАДАТА в съответствие с изискванията, определени в Глава трета на Наредба №5/28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, след обследване за установяване съответствието на техническите характеристики с изискванията по чл.169, ал.1 и ал.3 от Закона за устройство на територията (ЗУТ), включително извършване на АРХИТЕКТУРНО ЗАСНЕМАНЕ.
    • Изготвяне на СЕРТИФИКАТ ЗА ЕНЕРГИЙНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА СГРАДАТА по реда на чл.48 от Закона за енергийната ефективност, след обследване за енергийна ефективност.


ВАЖНО!!!
– В случай, че СС не разполагат с документите по т.1, с решение на Общински съвет – Аврен от бюджета на Община Аврен ще бъде  осигурено финансиране за изготвяне на изискуемата от сдруженията техническа документация.

– За посоченото финансиране се кандидатства със заявление по образец (по т.2.1 на стъпка ІІІ), което се подава в деловодството на Община Аврен, заедно със заявлението на СС за участие по процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I“, НПВУ.
– При условие, че сградата е допустима за финансиране и са представени всички изискуеми документи, представляващият СС упълномощава длъжностно лице (експерт) от Община Аврен да подава от негово име документи в ИСУН и да администрира целия процес, във връзка с изготвянето на техническата документация, необходима за кандидатстване по процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I“.

 

  1. Други документи, изискуеми съгласно Насоките за кандидатстване.
    1. Провеждане на ОС на СС за приемане на решения за кандидатстване по процедурата – документи за събранието:
    • Покана за свикване на ОС на СС (Приложение №6);
    • Протокол от залепване на поканата за ОС на СС (Приложение №7);
    • Протокол от ОС на СС – за приети решения за кандидатстване по процедурата (Приложение №8);
    2.2. Декларация за съгласие на нечлен на СС (Приложение №9);
    2.3. Провеждане на ОС на ЕС за приемане на решения във връзка с кандидатстване по процедурата – документи за събранието:
    • Покана за свикване на ОС на ЕС (Приложение №10);
    • Протокол от залепване на поканата за ОС на ЕС (Приложение №11);
    • Протокол от ОС на ЕС (Приложение №12);

ТРЕТА СТЪПКА. Кандидатстване по процедура BG-RRP-4.023 - ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД -ЕТАП I пред Община Аврен.


  1. Представляващият СС подава заявление по образец, ведно с изискуемите приложения, за участие в процедурата.
    1.1. Заявление за участие (Приложение №4)
    Изискуеми приложения:
    1) Справка за ССО (Приложение №5)
    2) Удостоверение за вписване в регистър БУЛСТАТ – заверено копие*
    3) Покана за свикване на ОС на СС (Приложение №6)– заверено копие*
    4) Протокол от залепване на поканата за ОС на СС (Приложение №7) – заверено копие*;
    5) Протокол от ОС на СС, съдържащ решения, съгласно Насоките за кандидатстване (Приложение №8) – заверено копие*
    (5.1) Когато в сдружението не членуват всички собственици, към протокола се прилагат и документите, посочени в Стъпка ІІ, т.2.2 (съгл. Приложение №9) и т.2.3 (съгл. Приложение №10, Приложение №11 и Приложение №12)
    6) Декларация за държавни и минимални помощи – при наличие на стопански обекти в сградата или на лица, извършващи икономическа дейност, същите попълват посочената декларация (Приложение №3)
    7) Анкетна карта – в табличен вид, в която са описани всички консуматори на ел. енергия, броя и състоянието на остъклените балкони или тераси (Анкетна карта)
    8) Скица от кадастъра, реална разгърната застроена площ (РЗП) на сградата
    9) Копие на проектната документация по част Архитектура (при липса на такова, да се направи справка от архив)
    10) Технически паспорт, Сертификат за енергийни характеристики и архитектурно заснемане на сградата (ако са налице изготвени такива) – заверени копия*
    11)  Протокол за извършен визуален оглед от комисия от Община Аврен.
  2. При необходимост от финансиране за изготвяне на изискуемата техническа документация, към заявлението по т.1 представляващият СС подава заявление по образец със съответните приложения към него.
    1. Заявление за финансиране (Заявление до община Аврен по образец)
    Изискуеми приложения:
    1) Справка за ССО (Приложение №5);
    2) Удостоверение за вписване в регистър БУЛСТАТ – заверено копие*
    3) Покана за свикване на ОС на СС (Приложение №6) – заверено копие*
    4) Протокол от залепване на поканата за ОС на СС (Приложение №7) – заверено копие*
    5) Протокол от ОС на СС, съдържащ решения, съгласно Насоките за кандидатстване (Приложение №8) – заверено копие*
    (5.1) Когато в сдружението не членуват всички собственици, към протокола се прилагат и документите, посочени в Стъпка ІІ, т.2.2 (съгл. Приложение №9) и т.2.3 (съгл. Приложение №10, Приложение №11 и Приложение №12)

* Забележка: Копията на документи се заверяват с надпис „Вярно с оригинала!“ и подпис на представляващия СС.


Лице за контакт:

  1.  Елена Бойчева  – Директор дирекция ИИП на e-mail: eu@avren.bg

 



ОТВОРЕНА ПРОЦЕДУРАТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ  С ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ПРОЦЕДУРА BG-RRP-4.023 - ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД -ЕТАП I
 

Уважаеми жители на община Аврен,

 

          Уведомяваме Ви, че е отворена процедурата за кандидатстване  с проектни предложения по процедура BG-RRP-4.023 - ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД -ЕТАП I

          Допустими са всички многофамилни жилищни сгради, които се управляват по реда на Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС)* и са проектирани преди 26 април 1999 г.

* Многофамилните жилищни сгради, които се управляват по реда на ЗУЕС са тези, в които броят самостоятелни обекти са най-малко четири и принадлежат на повече от един собственик. Сградата следва да е жилищна и да е предназначена за постоянно обитаване, в която най-малко 60 на сто от нейната разгъната застроена площ се заема от жилища (съгласно § 5, т. 29 от Допълнителните разпоредби на ЗУТ).

          Чрез изпълнението на мерките ще трябва да бъде постигнато поне 30% спестяване на първична енергия и клас на енергопотребление „В” или по-висок. За целта се предвижда възможността за финансиране на подмяна на дограма, топлинно изолиране на външни стени, покриви, подове, изграждане на системи за оползотворяване на енергията от възобновяеми източници за енергийните потребности на сградата, ако са посочени в енергийното обследване, ремонт или подмяна на амортизирани общи части на системите за отопление, охлаждане и вентилация на сградата за повишаване на енергийната ефективност. Предвижда се допустими да са реконструкцията на вертикалната система за отопление в хоризонтална при осигуряване на индивидуално отчитане на разхода на топлина за всеки собственик на самостоятелен обект в сградата, ремонт или подмяна на електрическата инсталация и изпълнение на енергоспестяващо осветление в общите части на сградата, инсталиране на системи за централизирано управление на топлоподаването при локални източници и на осветлението в общите части на жилищната сграда.

          Няма да се финансира подмяната на отоплителни тела в самостоятелните обекти, на асансьори, обзавеждане и оборудване в самостоятелните обекти, изпълнение на дейности по вертикална планировка около сградата или ремонт и подмяна на ВиК инсталации.

Във формуляра за кандидатстване кандидатите следва да заложат и предоставят информация по посочените по-долу индикатори.

  1. Завършено енергийно-ефективно обновяване на многофамилни жилищни сгради — обновена жилищна инфраструктура (РЗП) – РЗП кв.м. *
  2. Понижаване на годишното потребление на първична невъзобновяема енергия kWh/год.;
  3. Намаляване на емисиите на парникови газове (tCO2 /год.)
  4. Процент спестяване на потребление на първична невъзобновяема енергия
  5. Брой обновени самостоятелни обекти с жилищно предназначение – брой;

 

Крайните получатели – сдружения на собствениците, създадени по реда на ЗУЕС, се обръщат за партньорство пред общината, на чиято територия се намира тяхната сграда/блок-секция/група от свързани блок-секции, като подават заявление за участие по образец към настоящите насоки.

За сградата/блок-секцията/групата от свързани блок-секции следва да бъде представено:

  1. Заявление за участие /по образец/
  2. Обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ;
  3. Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите;
  4. Документи свързани с проведените общи събрания за създаване на СС или други документи свързани с вземане на решения от страна на етажната собственост.
  5. Декларации за готовност за осигуряване на достъп до самостоятелните обекти, в случай че са поискани от общинската администрация;
  6. Други документи необходими за изготвянето на проектното предложение и изпълнението на проекта.

Краен срок за подаване на документи до 10.05.2023г. в Деловодството на Общинска администрация -  Аврен (с. Аврен, ул. „Йордан Ноев“ №50) или на електронния адрес: kmet@avren.bg.